Najnowsze trendy w powiadomieniach push – co musisz wiedzieć w 2024 roku?

\ Data \ 7 maja, 2024

\ Autor \ Aleksandra Cybula-Ćwikła

Powiadomienia push przeżywały prawdziwy rozkwit w 2023 roku, okazując się niezwykle trafionym narzędziem wspierającym sprzedaż oraz całą branżę eCommerce. Jako forma komunikacji bezpośredniej do klienta, komunikaty push cechują się wysoką otwieralnością i skutecznie budują cenną konwersję. W jaki sposób zatem możesz wykorzystać ich potencjał w 2024 roku? 

Panujące trendy – równowaga pomiędzy ilością a jakością pushy

Utrzymanie zdrowej równowagi między treścią a ilością wysyłanych notyfikacji push może stanowić klucz do sukcesu kampanii w 2024 roku. Jakościowe powiadomienia push z większym prawdopodobieństwem zachęcą klientów do podjęcia akcji niż nieprzemyślane, masowo wysyłane treści. 

Ile powiadomień push dziennie wysyłać? Optymalną liczbą powiadomień per użytkownik okazuje się być od 2 do 4 wiadomości – w ten sposób notyfikacja dociera do klienta w kluczowych porach dnia (rano, po południu, wieczorem), a także daje szansę na dobry wynik pusha wysłanego w losowej godzinie. Tak rozplanowana kampania nie przytłoczy użytkownika i zmniejszy ryzyko wypisania się klienta z subskrypcji.

Dodatkowo powiadomienia push, które w naturalny sposób pokazują się klientowi w  systemowych notyfikacjami, cechują się większą wiarygodnością, w przeciwieństwie do kilkunastu nieprzemyślanych komunikatów wysyłanych w ciągu dnia, które mogą zostać uznane za spam.

Testy A/B w powiadomieniach push

Zawartość powiadomień push jest dynamiczna – raz może przypominać klientowi o porzuconym na stronie sklepu koszyku, nowościach w aplikacji lub dotyczyć kodów promocyjnych czy rabatów na zakupy. Podczas analizy wskaźników możesz zauważyć, że jedne notyfikacje nie sprawdzają się w przypadku konkretnych segmentów klientów, ale działają świetnie u innych. 

Tutaj z pomocą przyjdą tzw. testy A/B. Umożliwiają one eksperymentowanie z treścią i jak najlepsze dostosowywanie jej do potrzeb użytkowników. Testowanie różnych wiadomości push w żaden sposób nie zakłóca ich odbioru, a dostarcza wielu cennych informacji: 

  • na jakie słowa kluczowe wrażliwi są Twoi użytkownicy, 
  • jak reagują na konkretne grafiki,  
  • jaki „tone of voice” notyfikacji zachęca ich do podjęcia pożądanych działań. 

Atrakcyjność – kluczowa cecha powiadomień push

Tradycyjnie powiadomienia push ograniczają się jedynie do prostych komunikatów: „Twój koszyk czeka na Ciebie!” lub „Mamy dla Ciebie świetny rabat!”. Dziś jednak, aby utrzymać zainteresowanie klienta i zmotywować go do podjęcia akcji, planowanie kampanii push obejmuje nie tylko treść komunikatu, ale także elementy multimedialne, takie jak obrazy, filmy, animacje GIF, dźwięki oraz interaktywne karuzele.

Dzięki zastosowaniu tzw. rich-media znacząco poprawia się zaangażowanie użytkowników oraz wzrost ich reakcji na wyskakującą notyfikację. Wprowadzenie elementów wizualnych sprawia, że powiadomienia nie tylko przyciągają wzrok, ale stają się również bardziej estetyczne i interesujące dla odbiorcy.

Prawdziwą rewolucją staje się również integrowanie interaktywnych komponentów, takich jak przyciski czy suwaki, które dają możliwość szybkiego podejmowania decyzji przez klienta bez konieczności przechodzenia do aplikacji czy witryny internetowej. Zaangażowanie Twoich odbiorców wzrośnie, jeśli przyciągniesz ich uwagę innowacyjnymi rozwiązaniami.

Czy warto korzystać z powiadomień push?

Powiadomienia push mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie klientów oraz poprawić wskaźniki retencji i rozpoznawalność Twojej marki. Aby kampanie push przynosiły zyski, niezbędne jest opracowanie przemyślanej strategii, która uwzględni jakościowe komunikaty dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów, analizę wyników i przeprowadzanie testów.