Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dlaczego UX/UI to klucz do sukcesu każdej aplikacji?

\ Data \ 1 kwietnia, 2025

\ Autor \ Marianna Olasińska

W świecie aplikacji mobilnych i webowych konkurencja jest ogromna. Każdego dnia użytkownicy mają do wyboru setki, jeśli nie tysiące, alternatyw dla niemal każdego rodzaju produktu cyfrowego. Czym więc wyróżnić swoją aplikację i sprawić, że użytkownicy zostaną z nami na dłużej? 

W tym momencie musimy pamiętać o dobrze zaprojektowanym UX (User Experience) oraz o UI (User Interface). To właśnie te dwie płaszczyzny decydują o tym, jak aplikacja będzie wyglądać, jak będzie się z niej korzystać i czy aby na pewno spełni oczekiwania użytkowników.

Pierwsze wrażenie ma znaczenie!

Czy użytkownik zostanie z nami na dłużej? Pierwsze sekundy po uruchomieniu aplikacji są w tym momencie kluczowe. Użytkownik natychmiast zauważy to, co jest dla niego najważniejsze. Ustali właśnie w tym momencie, czy nadal chce korzystać z aplikacji, czy jednak woli pozbyć się jej ze swojego urządzenia.

Ogromne znaczenie ma atrakcyjny i spójny interfejs, który od razu przykuje uwagę. Równie istotne jest oczywiście to, aby użytkownik od pierwszych chwil wiedział, jak korzystać z aplikacji. Niezrozumiała nawigacja jest ogromną wadą i może sprawić, że nawet najlepszy projekt nie odniesie sukcesu.

 

Intuicyjność, czyli fundament zaangażowania

Jest to nasz najważniejszy klucz do zaangażowania. Każdy użytkownik po pierwsze instaluje, a następnie uruchamia aplikację w określonym celu. Jeśli droga do jego realizacji jest prosta, hurra, zostanie on z nami na dłużej i nie zrezygnuje z korzystania!

Jeśli jednak aplikacja okaże się być nieintuicyjna, nie łudźmy się, odstraszymy swoich potencjalnych użytkowników. Dobrze zaprojektowany UX prowadzi za rękę, minimalizując konieczność myślenia i podejmowania zbędnych decyzji. Im bardziej naturalne i wygodne korzystanie z aplikacji, tym większa szansa na długoterminowe zaangażowanie.

 

UX/UI jako narzędzie zwiększania konwersji i ROI

UX oraz UI to nie tylko konwersja i wyniki finansowe, nie tylko estetyka, ale także wymierne korzyści biznesowe. Intuicyjne formularze rejestracyjne zwiększą natychmiastowo liczbę użytkowników, którzy finalizują proces zakładania konta.

Przemyślana ścieżka zakupowa pozwoli na zmniejszenie porzucania koszyków, a przejrzysty interfejs zachęci do eksploracji funkcji aplikacji i pozostania na niej jak najdłużej.

 

Podsumowanie
Dobre UX i UI to fundamenty każdej udanej aplikacji. To dzięki nim aplikacja nie tylko wygląda atrakcyjnie, ale przede wszystkim spełnia potrzeby użytkowników, prowadząc ich przez prostą i przyjemną ścieżkę do osiągnięcia celu. 

W świecie, w którym konkurencja zwiększa się z dnia na dzień, brak inwestycji w dobry UX i UI jest ogromnym ryzykiem dla firm.