Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

5 błędów, które popełniają startupy przy wyborze partnera technologicznego

\ Data \ 18 marca, 2025

\ Autor \ Julia Ortman

Wybór nieodpowiedniego partnera technologicznego może być wielkim błędem, który popełni startup. Źle podjęta decyzja może nie tylko opóźnić prace, ale i wpłynąć na jakość produktu i relacje z inwestorami.

Dzisiaj, specjalnie dla Was, przedstawiamy pięć najczęściej popełnianych błędów, które startupy popełniają przy wyborze partnera technologicznego! Skup się dobrze, a dowiesz się, jak skutecznie ich unikać.

 

Niejasne cele i wymagania

Niestety duża część startupów zaczyna szukać partnera technologicznego bez konkretnie określonego planu. Jeśli Twoja organizacja nie ma jasno określonych funkcjonalności produktu, terminów i budżetu, współpraca może szybko utknąć w martwym punkcie.

Pamiętaj, że stworzenie precyzyjnego briefu oraz harmonogramu prac jeszcze przed rozpoczęciem współpracy jest pierwszym krokiem do sukcesu.

 

Skupianie się wyłącznie na kosztach

Zapewne nie jest to nic dziwnego, że oszczędzanie jest naturalnym odruchem, jednak wybór partnera jedynie na podstawie niskiej ceny często prowadzi do przykrych niespodzianek. 

Tania usługa może nie tylko oznaczać niską jakość, ale także brak wymaganego doświadczenia. Postaw lepiej na partnera, który ma odpowiednie kompetencje, nawet jeśli wymaga to wyłożenia nieco więcej kasy. Uwierz nam, w dłuższej perspektywie właśnie taki wybór opłaci się bardziej.

 

Brak weryfikacji doświadczenia

Startupy często zaniedbują sprawdzenie dotychczasowych projektów potencjalnego partnera technologicznego. Musisz zapamiętać, że nic tak nie utwierdzi Cię w przekonaniu, że wybierasz dobrze, jak sprawdzenie portfolio, opinii klientów, dotychczasowych realizacji.

Zrób research, porozmawiaj z poprzednimi klientami, po prostu upewnij się, że Twój potencjalny partner ma doświadczenie!

 

Ignorowanie dopasowania kulturowego

Umiejętności techniczne to jedno, ale współpraca to również komunikacja i styl pracy. Jeśli Twój partner ma inne podejście do zarządzania projektami, czy nawet inną strefę czasową, mogą pojawić się ogromne trudności.

Dobrze jest być pewnym tego z kim mamy współpracować. Spróbuj znaleźć kogoś, kto zrozumie Twoje wartości i sposób działania. Oczywiście jest to obustronne!

 

Brak myślenia długoterminowego

Wybierając partnera musisz myśleć przyszłościowo. Czy dana firma będzie w stanie rozwijać Twój projekt razem z Tobą? Czy mają oni zasoby, które będą wspierać Cię w dłuższej perspektywie?

Zadaj sobie kilka kluczowych pytań, które pozwolą Ci uniknąć sytuacji, w której po kilku miesiącach współpracy niestety będziesz musiał podziękować swojemu dotychczasowemu partnerowi.